Subscribe
torsdag 29 maj 2008

Hildur rockar!

Upplagd av Lisa

Jag lägger mig platt på rygg och gör en pudel! Jag hade helt glömt att det var meningen att jag skulle gömma godishanden bakom ryggen när vi tränade "Titta höger". Så snart detta påpekats för mig blev Hildur en hejare på att Titta höger:-)

Nu är valpkursen avslutad och både jag och Hildur kommer att sakna den! Jag trodde aldrig att det skulle vara min grej men jag har haft oerhört roligt och det har Hildur också. Nu är hon kompis med alla de andra valparna och leken med dem har gjort henne riktigt duktig på att ta kontakt med andra hundar på ett bra sätt. Hon verkar gilla stora hundar bäst. Gärna riktigt biffiga rottishannar. Vet inte riktigt vad jag ska säga om det.

Hur som helst var jag snar att skriva upp oss på Vardagslydnaden till hösten!

I kväll har jag, J och hans kompis tröttat Hildur med kurragömma. Hon ser för härlig ut när hon galopperar med öronen flygande, som om hon skulle lyfta när som helst, lite som en humla...
Hyser gott hopp om sovmorgon, åtminstone till sextiden:-)

1 kommentarer:

Touchstone sa...

Grattis till examen. Jag funderar på att lära dig att titta höger också (det gäller bara att komma ihåg att gömma en öl bakom ryggen så att du inte ser den på en gång).