Subscribe
söndag 9 november 2008

snoppar och gerillakrig

Upplagd av Lisa

Hildur har fått en present av mattes svägerska. Allvarligt talat, hur hanterar man hjortpenisar? Jag vill inte ta i dem och stanken är fruktansvärd. Var förvarar man dem? Vem har kommit på tanken att torka dem och använda dem som snacks?

Hildur är nu nio månader och en ganska lugn tonåring. Mitt största problem är att hon har en förkärlek för att tugga på mina böcker och de som känner mig vet att hårdare prov än så kan min kärlek inte sättas på. Eftersom vi tapetserar om vardagsrummet är de flesta av våra böcker nerpackade i lådor men Hildur har sina metoder. Hon sänder ut sin hejduk, Henrik 1,5 år, som rotar i boklådorna och ger henne de mest tummade han kan hitta. Kanske är det en hämnd för hans favoritpussel som jag inte lyckades rädda från vår egen livs levande papperstugg.

0 kommentarer: